krok po kroku video

3 Sposoby na okrągłe otwory w 3ds max – Modelowanie

3ds max modelowanie otwory okragle proboolean

Modelowanie potrafi być naprawdę monotonne. Szczególnie wtedy, kiedy próbujemy zrobić okrągłe otwory w 3ds max. Dlatego dzisiaj, pokażę Ci 3 sposoby, dzięki którym szybko zrobisz takie dziury w sześcianach. 

Nie ważne, czy modelujesz pralkę, czy będzie to budynek z okrągłymi oknami warto poznać sposoby, dzięki którym łatwo zrobisz okręgi na prostokątnej siatce. Raz, że zaoszczędzisz czas, dwa że zobaczysz, że to naprawdę proste.

Zapraszam więc do lektury. 

Jak zrobić okrągłe otwory?

Jest na to sporo sposobów, jednak trzy, które są naprawdę użyteczne i szybkie to:

  • GeoPoly
  • modyfikator Spherify
  • Boolean lub ProBoolean

Oczywiście przy każdym z nich warto użyć dodatkowo TurboSmooth, żeby całość wyglądała lepiej. Ewentualnie innego narzędzia do wygładzania modeli 3D. 

Pamiętaj tylko proszę o tym, by dobrze podzielić siatkę takiego obiektu. Inaczej jest duża szansa, że zrobi Ci się z niego “mydelniczka”. 

Jeśli chce wygładzić tylko krawędzi, dodaj tam po prostu modyfikator Chamfer z małą wartością i będzie dobrze. Model 3D i jego krawędzi będą wyglądać gładko. Dokładnie tak jak chcemy. 

Tutorial – Okrągłe otwory w 3ds Max

W poniższym tutorialu 3ds max dowiesz się, jak łatwo stworzyć fotorealistyczne oświetlenie Twoich wizualizacji 3D. Pokażę Ci dzisiaj dwa sposoby, które możesz zacząć wykorzystywać od razu. Wskakuj więc do video, i lecimy z tematem.

Zapewne ostatni sposób wydaje Ci się najłatwiejszy – i tak własnie jest. Miej jednak na uwadze, że Boolean jest dosyć barbarzyńską metodą. Chodzi o to, że gubi po drodze geometrię głównego modelu.

A jako, że często później chcemy jeszcze edytować ten model, lepiej dla nas, żeby siatka geometrii pozostała w jak najlepszej formie.

Natomiast, jeśli bardzo się spieszymy to bywa to bardzo pomocny sposób.

Podsumowując – każdy z tych sposobów modelowania na okrągłe otwory w 3ds Max może być spoko. Musimy sobie po prostu postawić pytanie na czym nam zależy. Czy na pięknej siatce, czy może na szybkości pracy przy wizualizacji 3D.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii krok po kroku (3ds Max, Corona Renderer):

Author

Patryk Arendt