krok po kroku video

Modelowanie projektu w 3ds Maxie

modelowanie 3ds max wnetrze

Modelowanie 3D może wydawać się dla wielu ludzi bardzo nudną i żmudną pracą. Jednak każdy dobry Łowca wie, że modelowanie jak każdy inny etap jest tak samo ważne, ale wie też, jak zrobić to w 5 minut.

Pozytywnie Cię zaskoczę, ale jeśli dobrze przygotujesz rysunki techniczne w AutoCadzie lub innym programie tego typu, to zrobienie modelu 3D zajmie Ci bardzo mało czasu. 

Wykorzystamy takie narzędzia jak Extrude, Editable Poly, Bridge oraz Slice Plane. Taka kombinacja, mądrze zastosowana pozwala zrobić model wnętrza lub architektury naprawdę w kilka minut. 

Zresztą, co ja będę tutaj czarował, zapraszam po prostu do obejrzenia tutoriala video na ten temat. 

Łatwe modelowanie w 3ds Maxie

A co jeśli rzuty są w Corelu?

CorelDraw nie jest w stanie wyeksportować nam plików w formacie .dwg, które możemy miło zaimportować w 3ds Maxie. Jednak nic straconego. 

Wystarczy, że wyeksportujesz projekt jako plik AI – Adobe Illustrator, zostaw przy tym ustawienia exportu tak jak są ustawione standardowo dla Adobe Illustrator 7.0 (czyli destination pc, export text as text i zaznaczone kwadraciki simulate comles.., include placed… , include version 7) i kliknij OK. 

Następnie w 3ds Maxie kliknij Import i wybierz z dysku plik, który przed chwilą został wyeksportowany z CorelDraw’a. Całość powinna zaimportować się jako Editable Spline, a to Ci w zupełność wystarczy, żeby narzucić na to modyfikator Extrude, so spowoduje nadanie wysokości ścian.  

Pamiętaj tylko o tym, że pliki muszą być w miarę uprzątnięte. Wiem, że to nudy ale oszczędzają dużo czasu – a więc warto!  
Przeczytaj także inne wpisy z kategorii krok po kroku (3ds Max, Corona Renderer):

Author

Patryk Arendt

Comment (1)

  1. Fotorealistyczny Render w 40 minut: krok po kroku - Render Hunters
    July 6, 2020 Reply

    […] Modelowanie projektu w 3ds Maxie […]

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *