brakujace tekstury 3ds max relink bitmap

Gdy tworzymy wizualizacje 3D, to zawsze dodajemy całkiem sporo modeli 3D – począwszy od mebli, a kończąc na drobnych detalach. Właśnie wtedy 3ds max potrafi zgubić ścieżki tekstur, co skutkuje tym, że wyskakuje okienko z błędem oraz to, że modele na renderze nie wyglądają tak jak powinny.

Na pewno każdy z nas spotkał się z tym niejednokrotnie. Ten moment, kiedy skrupulatnie pracujesz nad nową wizualizacją, dodając poszczególne modele do swojej sceny. Wszystko idzie pięknie, aż do momentu, w którym chcesz puścić render. To właśnie wtedy 3ds Max z zaskoczenia, niczym nożem w żebra wbija swoje “Missing External Files”.

Na szczęście jest na to lepszy sposób niż dodawanie poszczególnych ścieżek (których może być całe mnóstwo) do 3ds Maxa. Zamiast tracić czas, sprawdź koniecznie co dziś dla Ciebie przygotowałem.

Skrypt Relink Bitmaps

Na pomoc przybywa skrypt, dzięki któremu dosłownie w kilka kliknięć jesteś w stanie dodać wszystkie brakujące tekstury.

W tym filmie dowiesz się, jak łatwo stworzyć fotorealistyczne oświetlenie Twoich wizualizacji 3D. Pokażę Ci dzisiaj dwa sposoby, które możesz zacząć wykorzystywać od razu. Wskakuj więc do video, i lecimy z tematem.

Podrzucam jeszcze bezpośredni link do pobrania skryptu: https://www.colinsenner.com/relink-bitmaps/

Jak widzisz, brakujące tekstury, choćby byłoby ich całe mnóstwo, to tak naprawdę żaden problem. Wystarczy pobrać mały skrypt, zainstalować go w kilka chwil i dzięki 4 kliknięciom załatwić całą sprawę. Mam nadzieję, że przyda Ci się to całkiem często i ułatwi pracę z 3ds maxem. 🙂

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii krok po kroku (3ds Max, Corona Renderer):

Author

Patryk Arendt

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *